Portál občana

Portál občana je branou k elektronickým službám státu, samoobslužným místem pro bezpečnou a důvěrnou komunikaci mezi občanem a státem. Na rozdíl od Portálu veřejné správy, který funguje jako hlavní informační rozcestník, Portál občana je transakční (soukromou) částí, zajišťující osobní přístup prostřednictvím přihlášení uživatele.

Cíle projektu

Nutnost digitalizace veřejné správy vedla ke vzniku řady projektů, které bylo nutno propojit do jednoho místa, aby mohl občan s důvěrou komunikovat na dálku se všemi orgány veřejné moci.

Obsahová náplň a funkcionalita

Občané mohou přijímat a posílat datové zprávy, spravovat své údaje ze základních registrů, ukládat a spravovat své doklady a dokumenty, podávat cokoli na kterýkoli úřad.

Odkazy:

Spuštěno: 8. 7. 2018

Autor a provozovatel: Ministerstvo vnitra ČR

Zdroj: Ministerstvo vnitra ČR