Čtení na dovolenou: Propaganda a dezinformace
Ideologie a propaganda v digitálních časech. Návod na vyvolání nenávisti i ovládnutí mas.
HlídacíPes.org přináší třetí ukázku z knihy Kyberkultura, hackeři a digitální revoluce Petra Mareše.
S touto knihou budete sledovat dramatický vývoj kyberkultury od zrodu kyberpunku, přes vznik globální sítě, původně navržené ke svobodnému šíření informací a virtuální spolupráci, až po dnešní dobu postfaktickou, využívající internet k marketingovým účelům, propagandě a šíření dezinformací.
— vydavatelství GRADA
Ideologie a propaganda jsou dvě spojené nádoby, které mají ambivalentní, přesto veskrze přátelský vztah. Ideologie by se dala definovat jako soustava myšlenek a tezí, jež se snaží účelově vysvětlit svět a dát mu tím jednoznačný smysl a jasný řád. Propaganda je pak nástroj k jejímu prosazování a uskutečňování v praxi.
Oba fenomény se časem dočkaly spíše negativního onálepkování jako symboly politické manipulace mocenských vrstev s veřejným míněním, přestože původně tomu tak úplně nebylo.
Celou ukázku z knihy si můžete přečíst na stránkách HlídacíPes.org v článku: Ideologie a propaganda v digitálních časech. Návod na vyvolání nenávisti i ovládnutí mas.
Obsah ukázky
- Totální ovládnutí mysli mas
- Propaganda v době internetové
- Ve spárech dezinformací
Všechny díly:
Obsah knihy, recenze i další informace najdete na stránkách vydavatelství GRADA.
Velmi podrobnou recenzi publikovali manipulatori.cz v článku Tip na knihu: Kyberkultura, hackeři a digitální revoluce.
Autor knihy
Zdroj: