Čtení na dovolenou: Propaganda a dezinformace

Ideologie a propaganda v digitálních časech. Návod na vyvolání nenávisti i ovládnutí mas.

HlídacíPes.org přináší třetí ukázku z knihy Kyberkultura, hackeři a digitální revoluce Petra Mareše.

S touto knihou budete sledovat dramatický vývoj kyberkultury od zrodu kyberpunku, přes vznik globální sítě, původně navržené ke svobodnému šíření informací a virtuální spolupráci, až po dnešní dobu postfaktickou, využívající internet k marketingovým účelům, propagandě a šíření dezinformací.

— vydavatelství GRADA

Ideologie a propaganda jsou dvě spojené nádoby, které mají ambivalentní, přesto veskrze přátelský vztah. Ideologie by se dala definovat jako soustava myšlenek a tezí, jež se snaží účelově vysvětlit svět a dát mu tím jednoznačný smysl a jasný řád. Propaganda je pak nástroj k jejímu prosazování a uskutečňování v praxi.

Oba fenomény se časem dočkaly spíše negativního onálepkování jako symboly politické manipulace mocenských vrstev s veřejným míněním, přestože původně tomu tak úplně nebylo.

Celou ukázku z knihy si  můžete přečíst na stránkách HlídacíPes.org v článku: Ideologie a propaganda v digitálních časech. Návod na vyvolání nenávisti i ovládnutí mas.

 

Obsah ukázky
  • Totální ovládnutí mysli mas
  • Propaganda v době internetové
  • Ve spárech dezinformací
Všechny díly:

Obsah knihy, recenze i další informace najdete na stránkách vydavatelství GRADA.

Velmi podrobnou recenzi publikovali manipulatori.cz v článku Tip na knihu: Kyberkultura, hackeři a digitální revoluce.

Autor knihy

Zdroj:


Zaregistrujte se na bezplatnou virtuální konferenci k nové legislativě EU pro povinné zavedení kybernetické bezpečnosti EU – NIS 2.