Aktuálně o úpravách IS stavebního řízení

Aktuální informace o úpravách a nastavení informačních systémů stavebního řízení

Ministerstvo pro místní rozvoj sbírá zpětnou vazbu od samospráv, stavebních úřadů a dotčených orgánů a na jejím základě upravuje portál stavebníka a Informační systém stavebního řízení.

Od prvního července MMR přijalo na 1600 telefonátů a 750 e-mailů se žádostmi a otázkami ohledně informačních systémů. Děkujeme za trpělivost – kvůli častému opakování témat resort neodpovídá jednotlivě, ale hromadnými e-maily.

Na požadovaných úpravách systémů kontinuálně pracujeme.

MMR se v tomto týdnu zaměřilo problém sdílené identifikace, kdy úřad zároveň vykonává agendu stavebního úřadu i dotčeného orgánu. Pro tyto případy jsme do portálu stavebníka doplnili úřad s dodatkem DOSS (např. Městský úřad Slavkov u Brna – DOSS).

Pokud byste zaznamenali, že některý z dotčených orgánů chybí, informujte nás prosím na e-mail digitalizace@mmr.gov.cz s uvedením názvu dotčeného orgánu a IČO. Do předmětu prosím uveďte „doplnění chybějícího dotčeného orgánu“.

V příštím týdnu MMR nasadí novou verzi administrace uživatelů v ISSŘ.

Cílem je umožnit lokálním administrátorům správu uživatelů, jak pro stavební úřad, tak pro dotčený orgán. Lokální administrátor nově uvidí všechny uživatele, kteří patří pod obec s rozšířenou působností, statutární město (při členění na městské části a obvody) nebo krajský úřad. Bude je moci přesunovat mezi stavebním úřadem a dotčeným orgánem a přiřazovat jim konkrétní role.

Do nasazení nové verze přiřazuje úředníky dotčených orgánů (pod ORP nebo krajským úřadem) globální administrátor, kterým je ministerstvo. Samosprávám MMR zaslalo žádost o seznamy osob, které budou vykonávat agendu dotčeného orgánu. Tyto osoby musí mít účet v JIP/KAAS a nejméně jednou se musí přihlásit do ISSŘ, v opačném případě je globální administrátor v systému nevidí a nemůže je přiřadit k danému úřadu.

Osoby, které vykonávají působnost stavebního i dotčeného orgánu musí mít dva samostatné JIP/KAAS účty s dvěma odlišnými e-mailovými adresami. Na ně nechodí notifikace z Informačního systému stavebního řízení, ale slouží k identifikaci účtů pro přihlášení.

Ohledně přijímání a odesílání dokumentů v ISSŘ je potřeba osobě nastavit funkci „příjem dokumentů“. Nastavuje ji lokální administrátor v Informačním systému stavebního řízení v části „úřady“). Jedná se o technickou roli umožňující přijímání dokumentů z Portálu stavební správy.

Aby mohly i další osoby přebírat a předávat dokumenty, je třeba jim nastavit roli „sekretariát stavebního úřadu / dotčeného orgánu“, kterou nastaví lokální administrátor v administraci Informačního systému stavebního řízení. Počty uživatelů a jejich různých rolí nejsou v systému omezeny.

Zdroj:

K tématu: