Ambasadorem kvality ČR je město Hranice
Česká společnost pro jakost je uznávaným vzdělávacím centrem a autoritou v oblasti systémů managementu. Jejím posláním je také oceňovat organizace, které kvalitu šíří, kvalitou žijí a aktivně se zasazují o její implementaci.
Každoročně uděluje prestižní tituly organizacím a jednotlivcům tituly v oblasti kvality, společenské odpovědnosti a inovací.
Jsme velice potěšeni, že i navzdory nepříznivým okolnostem jsou organizace, které si drží vysoký standard řízení a kvalitu vnímají jako svoji konkurenční výhodu. Dávají tak dalším subjektům příklad hodný následování a důvod k optimismu.
Předání ocenění za rok 2021 proběhlo on-line v prosinci loňského roku, slavnostní předávání se uskuteční v dubnu letošního roku.
Vítězem ceny v podnikatelském sektoru a nositelem titulu Ambasador kvality České republiky se stala pro rok 2021 společnost Kaufland Česká republika, v. o. s., která provozuje maloobchodní řetězec.Vítězem ceny ve veřejném sektoru a nositelem titulu Ambasador kvality České republiky se stalo město Hranice z Olomouckého kraje.
Město se umístilo již v roce 2020 na druhém místě v této soutěži.
Hodnotitelé tentokrát zejména pozitivně vnímali především intenzivní oboustrannou komunikaci radnice s občany a flexibilní reakci na jejich potřeby.
Úřad cílí svoje aktivity do oblasti „smart city“ s velkým důrazem na ochranu životního prostředí.
Odpovědní pracovníci se navíc osobně podílejí na projektech, díky nimž dochází ke sdílení zkušeností a nástrojů řízení kvality. Vystupují na konferencích a jsou zapojeni do benchmarkingových aktivit, aby své know-how předávali dále.
Na druhém místě v sektoru soutěže určenému pro veřejnou správu se umístil Krajský úřad Jihomoravského kraje.
Hodnotitelé ocenili systematický přístup v oblastech kvality a společenské odpovědnosti a zapojení pracovníků úřadu do projektů zlepšování včetně využívání modelu EFQM.
Soutěžící ve veřejném sektoru vyplní speciální dotazník, který posléze odborní hodnotitelé důkladně projdou a obodují.
Pokud účastník překročí osmdesátiprocentní hranici, postoupí do dalšího kola, kde už probíhá hodnocení na místě – v úřadu a připomíná audit.
Hledí se nejen na dokumentaci, přednáškovou a další odbornou činnost zaměstnanců úřadu, ale prověřuje se především efektivita procesů, jejich nastavení, hodnotí se komunikace s občany, způsob vyhodnocování podnětů, zaměřuje se na projekty zlepšování a inovací.
Zdroj: