Bankovní identita je dobrá. Nebo ne?
Jak jsme již psali zde, od letošního roku je možné prostřednictvím tzv. bankovní identity využívat služby státu přes mobilní bankovnictví.
Banky k této nové možnosti přistoupily různými způsoby. Česká spořitelna tuto funkci postupně plošně aktivuje všem uživatelům, zatímco např. ČSOB k tomu vytvořila tzv. ČSOB identitu, která automaticky tvořena není a klient si ji musí aktivovat sám. Udělat to ale vlastně musí.
“Pokud by došlo k nejhoršímu a někdo se „naboural“ do mého internetového bankovnictví, měl by otevřenou cestu k elektronickým službám státu pod mou identitou.”
Co když klient o bankovní identitu nestojí? Obě banky uvádí, že znemožnění aktivace bankovní identity možné není. Proč by o to ale někdo nestál, říkáte si? Co třeba bezpečnost?
Je dobré propojovat dvě tak různé věci jako je banka a služby státu? Pokud se někdo nelegálně dostane na můj účet, může pak pod mojí identitou využívat služby státu. Co když se takto dostane k datové schránce? Může učinit také podání. Je toto všechno dostatečně ošetřeno? A je dostatečně ošetřeno, že stránka, ke které se chci přihlásit, je opravdu službou českého eGovernmentu a ne pouze zdařilou nápodobou? Za nás zatím bohužel ne.
Co je bankovní identita?
Jedná se o digitální ověření totožnosti osoby pomocí bezpečnostních metod, které nabízí její elektronické bankovnictví.
Jak jsou na tom jednotlivé banky s řešením bankovní identity?
Více informací naleznete zde: Bankovní identita
Zdroj: