ČTÚ: nevyžádané marketingové hovory krok za krokem

Vzhledem k velkému zájmu o problematiku z řad médií a občanů, kteří zasílají stále vyšší počet stížností, jsme na stránky Úřadu umístili přehledný manuál, jak se při takovém telefonátu chovat.

Zjistit, kdo volá a odkud má číslo. Vzpomenout si, zda jsem dané firmě někdy předtím neudělil souhlas s kontaktováním, třeba v rámci smluvního vztahu, nákupu nebo soutěže. Pokud se domnívám, že ne, zaznamenat si okolnosti hovoru, případně i pořídit nahrávku a stěžovat si u ČTÚ.

— Český telekomunikační úřad

Nejen tato doporučení jsou součástí přehledného manuálu na stránkách Úřadu, kde se spotřebitelé dozvědí, jak neoprávněný marketingový hovor poznat, jak se během něj chovat a jak podat případnou stížnost.

Manuál odpovídá na tři hlavní otázky:

  1. Jak poznám marketingový hovor odporující zákonu o elektronických komunikacích?
  2. Co mám dělat v okamžiku přijetí hovoru, který odporuje zákonným pravidlům a obtěžuje mě?
  3. Jak si stěžovat u ČTÚ?
Nevyžádané marketingové hovory – návod

Za tiskové oddělení
Českého telekomunikačního úřadu
Tereza Meravá

Zdroj:

K tématu:

Zaregistrujte se na bezplatnou virtuální konferenci k nové legislativě EU pro povinné zavedení kybernetické bezpečnosti EU – NIS 2.