ČTÚ: nevyžádané marketingové hovory krok za krokem
Vzhledem k velkému zájmu o problematiku z řad médií a občanů, kteří zasílají stále vyšší počet stížností, jsme na stránky Úřadu umístili přehledný manuál, jak se při takovém telefonátu chovat.
Zjistit, kdo volá a odkud má číslo. Vzpomenout si, zda jsem dané firmě někdy předtím neudělil souhlas s kontaktováním, třeba v rámci smluvního vztahu, nákupu nebo soutěže. Pokud se domnívám, že ne, zaznamenat si okolnosti hovoru, případně i pořídit nahrávku a stěžovat si u ČTÚ.
— Český telekomunikační úřad
Nejen tato doporučení jsou součástí přehledného manuálu na stránkách Úřadu, kde se spotřebitelé dozvědí, jak neoprávněný marketingový hovor poznat, jak se během něj chovat a jak podat případnou stížnost.
Manuál odpovídá na tři hlavní otázky:
- Jak poznám marketingový hovor odporující zákonu o elektronických komunikacích?
- Co mám dělat v okamžiku přijetí hovoru, který odporuje zákonným pravidlům a obtěžuje mě?
- Jak si stěžovat u ČTÚ?
Nevyžádané marketingové hovory – návod
Za tiskové oddělení
Českého telekomunikačního úřadu
Tereza Meravá
Zdroj:
K tématu:
- ÚOOÚ: Jak se bránit nevyžádanému telemarketingu (formát PDF, 3 strany)
- Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích – aktuální znění