Jihočeský kraj rozšiřuje své online služby

Jihočeský kraj rozšiřuje své online služby. Kromě objednání je možné i elektronické podání formuláře

Minulé léto přišel Krajský úřad Jihočeského kraje s novinkou ve formě elektronického objednání. Obyvatelé kraje si mohou už více než rok rezervovat termín osobní schůzky online, popřípadě vyřídit svou záležitost prostřednictvím aplikace MS Teams. Právě dnes úřad přichází s významným rozšířením svých služeb Jihočechům. Online systém umožní kromě objednání i elektronické podání formuláře.

Nabídnout občanům Jihočeského kraje služby, které jim zjednoduší práci a ušetří čas. To je hlavní cíl, který jsme si dali. Jsem toho názoru, že běhat mají papíry, a ne lidé. A my pro to budeme dělat maximum,

— řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.

Budujeme moderní a vstřícný úřad. Proto jsme už před rokem přišli s možností elektronického objednání. Jsem rád, že ho Jihočeši hojně využívají. Dnes tuto službu rozšiřujeme o možnost elektronického podání formuláře. Není tedy třeba nikam pro formuláře chodit, složitě jej vyplňovat, skenovat a následně odesílat, popřípadě nosit na podatelnu. Vše vyřídíte jednoduše a online z pohodlí vašeho domova,“ řekl ředitel krajského úřadu Jihočeského kraje Lukáš Glaser s tím, že možnost online podání formuláře je dalším systémem, který vytvořili IT odborníci krajského úřadu sami.

pot

Ikonu s názvem POTŘEBUJI SI VYŘÍDIT lze najít na úvodní stránce krajského webu www.kraj-jihocesky.cz. Je modrá a nelze ji přehlédnout. Po rozkliknutí se zobrazí katalog služeb, který je přehledně rozdělen do oblastí. Možnost vyhledávání se samozřejmostí. Po kliknutí na konkrétní službu se občan dozví, jak postupovat a co je třeba udělat pro zdárné dokončení podání.

Přesto, že je systém intuitivní, připravili jsme krátké video, které veškeré kroky objasní a žadatele navede,“ dodal Glaser.

Kromě zmíněných novinek stále také funguje elektronický dotazník spokojenosti s činností krajského úřadu, který je dostupný jak na internetových stránkách kraje, tak prostřednictvím QR kódů na několika místech ve všech jeho budovách. Data z dotazníků jsou pravidelně vyhodnocována s cílem poskytovat veřejnosti co nejlepší možné služby.

Bc. David Hocke, Oddělení vnějších vztahů a zahraniční spolupráce

Zdroj: