Ministr Kupka: Stabilizujeme systém digitálního stavebního řízení

Vláda uložila ministru dopravy Martinu Kupkovi koordinovat řešení problémů s digitalizací stavebního řízení.

Pracovní tým již identifikoval klíčové problémy systému a navrhne kroky vedoucí k zabezpečení klíčových funkcionalit.

Vyhovíme opakovaným požadavkům stavebních úřadů a stavebníků a navrhneme legislativní řešení, které umožní používat původní nástroje stavebního řízení. Dále je naším úkolem stabilizovat systém, nesmí se objevit už žádné překotné aktualizace, které vedou ke zpomalení nebo zhoršení stávajících funkcionalit. Zásadním způsobem se také posílí testování samotnými uživateli, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají,

říká ministr dopravy Martin Kupka.

„Vyhovíme opakovaným požadavkům stavebních úřadů a stavebníků a navrhneme legislativní řešení, které umožní používat původní nástroje stavebního řízení. Dále je naším úkolem stabilizovat systém, nesmí se objevit už žádné překotné aktualizace, které vedou ke zpomalení nebo zhoršení stávajících funkcionalit. Zásadním způsobem se také posílí testování samotnými uživateli, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Ministr dopravy zároveň požádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o analytickou součinnost při řešení smluvních vztahů, aby se předešlo možným zásadním problémům do budoucna.

„Konkrétní materiál s návrhem postupu představím vládě 16. října. Velmi úzce budu spolupracovat se stávajícím týmem Ministerstva pro místní rozvoj, který bude nedílnou součástí řešení, ale i s budoucím ministrem pro místní rozvoj, abychom dokázali přinést bezpečné a správné řešení,“ dodává ministr.

Jednání pracovního týmu se účastnili zástupci Svazu průmyslu a dopravy, Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, Svazu měst a obcí, Sdružení místních samospráv, zástupci Hospodářské komory, Svazu podnikatelů ve stavebnictví, zástupce hlavního města Prahy, Dopravního a energetického stavebního úřadu, zástupci České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě a České komory architektů a též zástupci ministerstev práce a sociálních věcí a pro místní rozvoj.

Nápravu projektu Informačního systému stavebního řízení budou nyní řešit pracovní skupiny:

  1. Technicky tým
    1. bude řešit ICT řešení problému stávajícího systému
    2. přípravu nasazení nových funkcí, opravy systému
    3. připraví parametry nových soutěži na dodavatele buď úprav nebo nového systému)
  2. Legislativně právní tým
    1. návrhy legislativního řešení pro dočasný souběh vyřizování stavebních povolení mimo DSŘ
    2. právní analýza smluvních vztahu
    3. příprava nových soutěži na opravy rozvoj nebo nový systém
  3. Uživatelsky tým
    1. identifikace nedostatku
    2. testování nových funkcí
    3. oponentura při zadávání nových prvku systému
    4. praktické postupy uživatelů pro efektivní nastavení IT procesu, manuály školení atd.
  4. Komunikační tým
    1. vysvětlení problému a komunikace postupu řešení
    2. komunikace směrem k uživatelům na straně státu
    3. komunikace směrem k občanům atd.

Zdroj:

K tématu: