Stát chce založit Digitální a informační agenturu
Centrální řízení digitalizace a eGovernmentu – to jsou úkoly pro novou Digitální a informační agenturu (DIA).
Její založení bylo oznámeno na konferenci ISSS v Hradci Králové.
První fáze transformace chceme udělat do konce roku. Vyžaduje to velkou analýzu smluv, přípravu změn legislativy a kompetenčního zákona. Budou také nutné institucionální změny.
— Ivan Bartoš, ministr pro místní rozvoj, vicepremiér pro digitalizaci
DIA by měla být “nový centrální úřad, v jehož čele nestojí člen vlády a který je zřízen zákonem.
Kompetencí DIA by měla být koordinace ISVS (převedení kompetencí z ministerstva vnitra), dále péče o centrální sdílené služby – tedy registry dle zákona o el. Identifikaci a služby vytvářející důvěru, o Czech POINT a Datové schránky a další systémy, které splňují parametry centrálních sdílených služeb. Podstatnou kompetencí by měla být i problematiku eGovernment Cloudu a poskytování infrastruktury i aplikací státu tímto způsobem.”
Více o vizích si můžete přečíst zde: