Tisková zpráva DIA k zahájení činnosti

Digitalizace veřejné správy pod jednou střechou, DIA zahajuje svou činnost

30. března 2023

Od 1. dubna 2023 začíná fungovat Digitální a informační agentura (DIA), která bude mít na starosti digitalizaci veřejné správy. Cílem vzniku DIA je posílit a sjednotit digitální transformaci veřejné správy, zlepšit poskytované služby občanům, umožnit strategické financování a zlepšit digitální úroveň České republiky v rámci Evropy. Agentura se bude věnovat například správě a vývoji Datových schránek, Portálu občana, kontaktním místům Czech POINT a Základním registrům. Jedním z prvních projektů bude také nový digitální doklad.

Část agendy MV přebírá Digitální informační agentura

Datové schránky, Portál občana, kontaktní místa Czech POINT, základní registry a dalších agendy eGovernmentu přešly od 1. dubna 2023 z Ministerstva vnitra do působnosti Digitální informační agentury, která má nově na starost digitalizaci veřejné správy.

V rámci toho přesunu převzala odbor eGovernmentu, odbor hlavního architekta eGovernmentu a Správu základních registrů. Více informací je k dispozici v příložených souborech PDF. Informace o jednotlivých projektech eGovernmentu budou postupně přesouvány z webu MV na web DIA.

 

Zdroj:

K tématu: