Tisková zpráva DIA k zahájení činnosti
Digitalizace veřejné správy pod jednou střechou, DIA zahajuje svou činnost
30. března 2023
Od 1. dubna 2023 začíná fungovat Digitální a informační agentura (DIA), která bude mít na starosti digitalizaci veřejné správy. Cílem vzniku DIA je posílit a sjednotit digitální transformaci veřejné správy, zlepšit poskytované služby občanům, umožnit strategické financování a zlepšit digitální úroveň České republiky v rámci Evropy. Agentura se bude věnovat například správě a vývoji Datových schránek, Portálu občana, kontaktním místům Czech POINT a Základním registrům. Jedním z prvních projektů bude také nový digitální doklad.
Část agendy MV přebírá Digitální informační agentura
Datové schránky, Portál občana, kontaktní místa Czech POINT, základní registry a dalších agendy eGovernmentu přešly od 1. dubna 2023 z Ministerstva vnitra do působnosti Digitální informační agentury, která má nově na starost digitalizaci veřejné správy.
V rámci toho přesunu převzala odbor eGovernmentu, odbor hlavního architekta eGovernmentu a Správu základních registrů. Více informací je k dispozici v příložených souborech PDF. Informace o jednotlivých projektech eGovernmentu budou postupně přesouvány z webu MV na web DIA.
Zdroj:
K tématu:
- Digitální a informační agentura (DIA) – volná místa
- Rozhovor s Martinem Mesršmídem, ředitelem DIA o digitalizaci Česka
- Články na téma Digitální a informační agentura